FRIDAY

_MG_8672
_MG_8675
_MG_8678

I onsdags kändes det som helg, så att gå tillbaka till jobbet igår och veta att det bara var torsdag var lite surt. Speciellt då jag inte är helt hundra pigg. Känner mig hängig och trött i kroppen och igår kväll satt jag med tofflor och en tjock stickad kofta för att jag frös. Det är en förkylning på G, jag vet det. Men hellre nu än lagom till Ullared eller ännu värre, Tysklands flytten.

Idag har jag ej fasta arbetstider, vilket är jobbigt och skönt. Jobbigt för att jag bara sitter och väntar på att pappa ska ringa och säga att det nu är dags för mig att koma ned. Man skulle kanske kunna säga att jag har jour. Men det är skönt, för jag kan sitta här hemma och må dåligt, med en gnagde huvudvärk och den där känslan bak i ryggen som säger: ”snart blir du sängliggande av förkylning”.

Kommentera

