En månad och längtan till ledighet

Idag är det en månad tills jag åker. En månad och det är väl egentligen helt galen. Känslorna kring det är nervositet, längtan och resfeber. Fast den största av dem är att jag vill åka nu, starta igång det här äventyret på en gång!

Idag jobbar jag mitt sista arbetspass på en veckodag. Sen är det bara helger kvar. Det känns så himla skönt, jag tror verkligen att jag behöver lite ledigt efter att ha jobbat hela sommaren.

En sak som stod på min lista på saker som behövde införskaffas innan jag drar iväg till Tyskland, var en ny dator. En bärbar som mest ska användas till att hålla kontakt med familj och vänner. Den ligger nu på Coop och väntar på mig. Bara den känns som ett steg närmare målet. Vill bara åka och hämta den och fixa med den nu. Men först måste här arbetas.

Kommentera

