Ordböcker

_MG_8919
_MG_8920
_MG_8925
_MG_8927
_MG_8928

Dagarna blir bara färre och färre, det är snart dags att ge sig av och det är mycket som ska fixas och förberedas. Cirka 22 dagar kvar innan jag tar mina väskor och flyttar ner till Tyskland. Ibland gör det mig så himla glad att jag ska få åka iväg och göra detta, sen kommer jag på att jag måste säga hejdå till nära och kära och då kan jag få en tår i ögat. Resfebern som funnits ett tag är lite större nu. På kvällarna innan jag somnar så kan jag ligga och tänka på det och då knyter det till i magen. Det finns många blandade känslor kring det här.
Jag förbereder mig lite i taget, planerar och sådär. En sak som jag hade på min Ullareds-lista(nästan packningslista det också) var ordbok. Det kändes nödvändigt då jag kommer lära mig en massa nya ord och kommer vilja ta reda på ord. Men när vi var i Stöde hos min farfra fick jag två stycken av hans fru Kickan. En sak mindre att handla. Nu använder jag dem när jag svarar på emails ifrån familjen.

P.s Ifall ni har frågor angående hela aupair-köret, så är det bara att skriva en kommentar så svarar jag i ett inlägg! D.s

Kommentera

