Så här ser mina kvällar ut

Klockan är alldeles för mycket. Jag har nyligen sett klart ett avsnitt av någon serie. Jag sätter mig lutad mot väggen och placerar datorn i knät. Hörlurar i öronen och min bästa lista på spotify någonsin. Jag läser lite bloggar till musiken, får ett infall och börjar skriva om något jag har alldeles för lite kunskap om för att yttra mig. Skrollar igenom facebook, twitter och pintrest. Får ännu ett infall, denna gång skriver jag om något jag vet mer om, kanske om hur jag snart ska i väg. Jag funderar en stund, borde jag börja skriva packlista? Borde jag svarar på något mjel? Sen slukar musiken mig. Det är oftast One Day av Hans Zimmer som är boven, den är så fantastiskt och jag slits emellan två världar. Jag blundar, lyssnar och viftar med fingrarna som om jag vore dirigent.

Sen blekar låten ut och jag vaknar upp i verkligheten. Mina ögonlock blir tyngre och tyngre. Elegy av L’Orchestra Cinematique spelas och denna är lika fantastisk, gladare på något sätt. Jag skrollar igenom Ullaredsbloggen, lägger till saker på min inköpslista och bläddrar igenom bilder på pintret och tumblr ännu en gång innan jag tillslt slår igenom datorn, plockar ut hörlurarna och somnar, fortfarande med Elegy’s melodi i mitt huvud.


Här har ni, bästa listan för att lämna verkligheten ett slag.

Ikväll var inte klockan galet mycket, betyder det att jag är på väg in i verkligheten igen?

Kommentera

