Tick tock

_MG_8932
Idag har jag påbörjat mina packlista. Eller packlistor för jag har fått för mig att vara supernoga och har delat upp listan i tre/fyra. Det är förns nu jag förstår hur mycket saker som ska följa med mig och bo i Tyskland i ett år. Jag har packat för resor i max en vecka tidigare och nu ska jag stanna i 11 månader. Vi snackar en annan volym av packning. Jag har verkligen ingen aning om hur mycket som i slutändan kommer följa med mig men just nu känns det som om jag skulle kunna fylla flygplanets bagageutrymme själv.
För att få lite bukt på hur stor plats detta kommer ta och hur många väskor jag kommer att behöva, så har jag en fjärde lista. En lista med saker jag redan har och inte ska köpa i Ullared. Det ska jag prov-packa i den resväska jag har för att få en bild av det hela. Högst upp på min inköpslista till Ullared står resväska, för jag är ganska säker på att en inte kommer att räcka.

Det är verkligen ingen tid kvar alls nu, endast 20 små dagar återstår och det är många saker som ska hinnas med. Avskedsmiddagar, packning, Ullared, ett bröllop, städning och ihop-packning av mitt rum, mer avsked och saker som säkert kommer komma upp. Mitt liv kretsar kring det här nu, jag tänker på det dagarna i ända och jag har såklart en massa funderingar och tankar om det. Så jag tror att det är dags för lite förändring här.

Jag kommer ju självklart att blogga om det här. Men upplevelsen börjar ju inte då jag landar i Tyskland utan den pågår ju även nu, förberedelser och allt sådant. Jag har länge tänkt att en ny bloggdesign skulle sitta fint nu när jag åker i väg, men så gör även lite nya kategorier.

Kommentera

