Nerver och bröllop

Igår gjorde jag något jag aldrig gjort förut; jag fotograferade ett bröllop. Men inte vilket bröllop som helst utan av av min bästa vänner knöt i hop säcken med sitt livs kärlek.
Det var en förmiddag fylld av nervositet. Jag och Hampus följde med henne till frisören och såg på då hon blev sminkad och fixad. Sen åkte vi och fotograferade, bruden och oss. Sen var det dags.
Att fotografera bröllop är något jag velat göra men inte fått chansen. Det är ju självklart en stor grej och man måste fånga alla rätta ögonblick och det gjorde mig nervös. Men det här var min bästa väns bröllop, vilket gjorde det ännu viktigare för mig att göra bra ifrån mig. Jag kunde slappna av lite då jag fick se lokalen och insåg att ljuset var perfekt. Sen kunde jag på riktigt slappna av och nervositeten försvann då vigseln var över och jag hade fotograferat den viktigaste stunden i deras liv.
Jag har kollat igenom bilderna en snabbis på kameran men inte hunnit föra över dem till en dator än. Och det ser bra ut jag har gjort bra ifrån mig och det känns så himla skönt.

Idag hoppas jag ni alla röstar i valet. Rösta för en feministisk revolution och för en grön regering. Det är politiken som måste bli varmare, inte klimatet.

Kommentera

