Man får ändra sig

Igår samlade jag på mig vuxenpoäng, den ständiga kampen om dessa poäng. Men igår fick jag nog fler än jag någonsin fått. Jag tog nämligen körkort.
När jag fyllde sexton så totalvägrade jag att övningsköra. Jag förstod inte varför jag var tvungen att ta körkort, jag ville inte och tänkte inte ta det.
Men som nyårslöfte i år hade jag att ta körkort, inte för att jag ville utan för att jag förstod att jag skulle behöva det. Sen när det var bestämt att jag skulle åka i väg så frågade jag om körkort och det var inget krav, men det skulle underlätta för mig. Så då blev att ta körkort ett måste. Det blev samtidigt roligare, för det blev ett mål, något jag måste klara av för att kunna åka iväg. Och nu har jag det. JAG HAR KÖRKORT! Det är så tokigt, men så skönt att jag inte behöver ha det på mina axlar längre.

Nä, nu ska jag åka och hämta Måns, med bilen.

2 thoughts on “Man får ändra sig

Kommentera

