Så slutar nedräkningen

IMG_0591

IMG_0633

IMG_0634

IMG_0636IMG_0642

IMG_0644

IMG_0648

Nu händer det. Jag har gått och lagt mig för att sova min sista natt på ett bra tag i mitt lilla rum, i min säng och i mitt hus. Imorgon bär det av, in i resten av mitt liv.
Ovan ser ni några bilder. Första då jag, mamma och pappa i måndags firade att jag tagit körkort. Bild 2-4 ifrån igår då vi i familjen hade avsked och gick på stans nya restaurang. Och de sista bilderna är ifrån ikväll då alla kusiner och deras familjer, mormor och Gina varit här för en sista måltid(dramatiskt). Nu har jag ont i huvudet efter att ha gråtit vid de flesta hejdå-kramar.
Fick en teckning av Ella, brevpapper av Hilma och ett porträtt av mig själv(sista bilden) som Alice målat.

Imorgon gäller det. Det jag har pratat om sedan i April då det bestämdes. Då kändes morgondagen så långt bort. Imorgon gäller det, Tyskland, som jag pratat om i så många år. Imorgon gäller det, imorgon händer det, i morgon sker det.

När jag skriver nästa gång, då skriver jag ifrån Tyskland.

Kommentera

