Lördag, Saturday, Samstag

Vilken dag! Höll bokstavligt talat på att somna då T tittade på Der Sandmann.

Idag har varit en liten annorlunda dag, jämfört med de fyra som varit.
Lagom till lunch kom inte bara en Oma utan båda. M och C är på bröllop och ännu kan jag ju inte vara ensam med tre barn. Det har varit skönt att ha dem här. Har lärt känna dem och har verkligen fått använda min tyska, då de inte pratar värst mycket engelska.
Men oj så trött jag är. Tvillingarna är lite sjuka och F har feber och T och jag har ibland kommunikations svårigheter. det är lätt att prata runt ett ord med en vuxen eller ta till engelskan men inte till en treåring. Men det har ändå löst sig till slut. Han skulle promt sitta bredvid mig och äta under middagen. Sen fick jag också läsa godnattsaga och han verkade nöjd. Han sa till och med att vi var kompisar och fick två kramar innan vi sa godnatt! Framsteg!

Idag har jag fått mitt simkort! Snabba puckar med posten här i Tyskland, man får till och med saker på lördagar! Tror dock inte att de kommer passa i min iPhone, men det återstår att se. Förstår cirka inget av det som står på papperna jag fick med så ska kolla med C eller M imorgon.
Håller fortfarande tummarna att mina låda ska ramla in här till veckan.

Nä nu får det räcka för idag.

Kommentera

