En vecka

Att läsa om mitt liv här i Tyskland måste vara intressant då jag på en vecka fått cirka 20 nya läsare. Hej på er, kul att ni hittat hit!

Vi kan väl börja med att säga att jag idag har varit här i en hel vecka. En heeeel vecka! En liten sammanfattning: Det känns väldigt bra, vi kommer överens och jag trivs. Saker och ting börjar falla på plats(simkort,tågkort och språkkurs). vi började veckan med mycket pengar men det har blivit mindre och mindre. Nu säger jag endast få ord ifall jag inte skulle komma på ett sätt att prata runt det. Jag skulle inte säga att jag pratar tyska, utan mer stammar fram ord som är förståeliga. Men det kommer mer och mer. För varje dag som går så snappar jag upp nått ord där och någon mening här. Men jag har ju bara varit här en vecka, fråga mig igen hur det går med tyskan om två månader så ska du nog få ett annat svar.

Ett av mina paket kom idag! Lyckan! Det var dock inte min låda med behövliga saker, som nagellack, utan mitt stativ, ett par pyjamasshorts, en t-shirt och en stickad tröja. Om jag hade vetat att det skulle vara full sommar här så skulle jag packat mer lätta kläder. Nu packade jag ju för höst och tänkte köpa sommarkläder senare. Men sånt är livet!

Kommentera

