Alles

Det fortsätter att hända saker hela tiden. Inte nog med det så börjar mina naglar bli långa och är i desperat behov av mina nagelgrejer. Håller ni era tummar på att de kommer den här veckan?????

I alla fall!! Ännu en dag inne i Hannover. Denna lite längre än i söndags. Jag, M och tvillingarna åkte hemifrån redan halv tio och jag kom inte hem förns klockan var strax efter fyra.
Först och främst språkkurser. Vi gick till en folkhögskola och jag fick prata med en man som sa att det var fullt på kurserna och nästa lediga var i februari. Hm.
Efter det så fixade vi mitt resekort, som kommer i slutet av oktober. Toll!
Sen så bytta vi mitt simkort mot ett nano-simkort och nu har jag ett tyskt nummer. Lite coolt är det väl ändå. Fast ännu har jag bara två personer att ringa.
När vi hade gjort det så började vi röra oss mot nästa språkkurs. Och då började det också regna. Så innan vi hade kommit fram, så var min jacka blöt, hela vägen in till mina kläder. Men vädret hade nog ”turen” med sig för här fick jag göra ett prov, för att se vilken nivå jag var på och efter det få en plats i en väntelista. Just nu, plats nummer sju. Får jag önska att ni håller era tummar på att jag får en plats innan den 15 oktober? Tack.

Och inte nog med det! När jag gick in för att skriva prov, så åkte M och tvillingarna hem. Vilket betydde… ja ni förstår nog att jag var tvungen att ta mig från skolan, till centralen och på ett tåg för att komma hem. Jag frågade efter närmsta tunnelbana och tog den till centralen. Missade tåget med nån minut så fick vänta i en halvtimme på nästa. Kom på rätt tåg och klev av på rätt hållplats. Tysklands-poäng!

IMG_0852.JPG

IMG_0860.JPG

IMG_0858.JPGIMG_0864.JPG

Kommentera

