Äntligen Måndag

Jag gillar måndagar, för att det alltid är en nystart, en ny vecka, nya rutiner och nya tankesätt. Sen är jag nog en av de få som aldrig får söndagsångest och inte heller måndagsdepression.
Men nu har jag ännu en anledning att tycka om måndagar och det är för att varje måndag kommer jag kunna säga: ”idag har jag bott i Tyskland i si och så många veckor”. Idag säger jag det. Idag har jag bott två veckor i Tyskland.

Veckan som varit har varit bra. Barnen har först varit lite sjuka och sen gick T och blev väldigt sjuk i igår. Oj va jag tyckte synd om honom.
Jag fixat allt som behövs, telefonkort, tågkort, anmält mig till en skola, fått kontakt med en Au Pair grupp och bankkort med snart tillhörande internetbank. Allt faller på plats.
Jag har fått träffa stora delar av släkten och fått sätt ännu mer av detta fina land. Jag har det bra, riktigt bra.

Ibland måste jag stanna upp och inse att jag faktiskt är här, i Tyskland. Tyskland som jag pratat om i så många år. Tyskland som jag drömt om. Nu är jag här, jag bor här och varje dag pratar jag tyska. Jag uppfyller en av mina drömmar och det är så himla häftigt att tänka på.

Kommentera

