Besök och Zoo

När skrev jag ens senast? Vilket datum är det idag? Så här har det sett ut, det har helt enkelt inte funnits tid eller lust till att skriva. Men idag kände jag att det var dags, trots att jag mycket hellre skulle hoppa i pyjamasen och krypa ner i sängen och kolla tysk tv tills jag inte kan kolla ögonen öppna, vilket inte skulle vara så lång tid.

Torsdag och fredag var två helt vanliga dagar. Men helgen har varit speciell! Igår eftermiddag kom C’s bror och fru hit. Det lagades Flammkuchen och jag lämnade inte matbordet för ens klockan var närmare elva. Det var väldigt trevligt och jag fick lära mig några ordspråk. Bland annat Alte Scwede vilket betyder typ gammal svensk. Och det är något man säger här, ”Du alte schwede!” ”Din gamla svensk!”. Intressant.

I morse, efter god frukost, bar det av in till Hannover för att gå på Zoo. Jag är ju inte direkt någon djurperson men jag såg verkligen fram emot det! Och roligt var det! Det har verkligen varit en helt fantastisk höstdag men sol och färgglada löv. Sen att det varit sommarvärme(23 grader) drar ner höstskalan men jag klagar inte.

Hade ju självklart med kameran och objektiv nummer stort dit och nu har jag 445 bilder att gå igenom. Plus bilderna som jag inte hann redigera igår.
Men det ska mycket till ifall jag ens kommer börja på Zoo-bilderna idag. Har huvudvärk, mår smått illa och är så trött redan nu att mina ögonlock är tunga. Heja mig ifall jag är vaken längre än 21.00…

Kommentera

