Måndagsprat

Här sitter jag på mitt rum, i min fåtölj med fötterna på en pall. Jag har datorn i knät och i öronen spelas just nu Ed Sheeran. Jag har nyss ätit mat och tvillingarna sover. Idag skiner nästan solen, det finns blåa partier på himlen och det är inte så blött ute som det varit i några dagar.
Det är måndag och ni vet var det betyder. Jubileum. Idag har jag bott här i Bissendorf i fyra veckor. Det är nästan en månad. Men det jubileet får vi spara tills på onsdag.
Fyra veckor, det känns knappt som en vecka. Tiden har gått himla fort, men så är det när man har roligt. För jag har verkligen roligt. Dessa barn får mig att skratta flera gånger om dagen och när de skrattar kan jag inte låta bli att le för att de är så fina. Jag tycker verkligen att jag har kommit in här ordentligt. Jag trivs väldigt bra.
Sedan i lördags är jag verkligen beredd att ”börja” detta äventyr på riktigt med att upptäcka platser och saker. Jag vill uppleva saker! Häromdagen såg vi en luftballong, det är något jag verkligen skulle tycka om. Så det skrev jag upp på min lista att göra detta år, åka luftballong.

_MG_9530
Smygreklam för REWE, bitte.

Kommentera

