Saker som inte är som hemma

Nu har jag bott här ett tag och hunnit med att leva i den här vardagen. Och inte så oväntat så är det mycket som är annorlunda ifrån hemma i Sverige. Så här kommer en lista med saker som inte är som hemma, men det betyder ju inte att de är dåliga!

  • Det springer/kryper omkring småbarn, oväntat eller hur?
  • Murgröna växer överallt och i många av träden växer det murgröna upp för hela stammen, så fint.
  • Jag har en 120 cm säng.
  • Till middag serveras mackor och rester om det finns.
  • Det pratas tyska.
  • Barnen leker faktiskt med leksaker och utomhus, inga skärmleksaker!
  • Barnprogrammen är fortfarande barnprogram.
  • Man behöver inte ha de fyra sista siffrorna för att få ett sim-kort.
  • Ostskivorna är typ dubbelt så tjocka.
  • Smöret står inte i kylskåpet.
  • Paket med posten kommer direkt till dörren.
  • Frukost äts tillsammans.
  • Jag har TV på rummet.
  • Gardinerna går ner med hjälp av ett knapptryck.
  • Det är privata läkare och tandläkare
  • Det spelas med tyska låtar än engelska låtar.
  • ALLA program är dubbade till tyska.
  • Man har majonnäs till pommes.
  • Jag bäddar min säng varje morgon.
  • Jag går fortfarande med jackan oknäppt.
5 thoughts on “Saker som inte är som hemma

  1. Elin skriver:

    -Man börjar skriva sitt födelsedatum med dagen och inte året. 21.02.97 istället för 97.02.21.
    -Blåa och gula gratis soppåsar från rewe.

Kommentera

