_MG_9594_MG_9603
Låt mig presentera Hannover första november: Julbelysning.

Idag har jag varit inne i Hannover hela dagen. Har värk i fötterna efter allt promenerande men inga blåsor som tur är.
Tanken var att spendera förmiddagen på ett stort IKEA. Åkte därför till Haputbahnhof och började leta efter linje 6, som ej fanns att hitta. Det visade sig att Hpbh inte är den största stationen utan man var tvungen att åka till en annan station, Kröpke, för att komma vidare till linje 6. På linje 6 satt jag i 20 minuter och såg Hannover ”svischa” förbi i fönstret. Det är inget snack om saken, Hannover är vackert. När jag väl steg av på Stockholmer Allee så hade jag ingen aning om vart jag skulle. Det resulterade i att jag gick vilse i ungefär en och en halv timme innan jag tillslut, efter lite möda, hittade IKEA. Åt köttbullar och pommes till lunch även fast jag inte var sugen på det för att jag inte kunde bestämma mig för något annat.
Sen gick jag omkring på IKEA ett bra tag. Köpte ett doftljus som doftar syrener och det har jag ikväll tänd för Morfar och Farmor.
Sen åkte jag ännu en gång linje 6 i 20 minuter. Hittade åt mig två tröjor som inte är svarta, mörkblå eller grå. Det är färgskala på min garderob just nu.

När jag kom hem väntade ett brev ifrån lillebror Måns på sängen. Blev väldigt glad och log när jag läste om hur han har det. Sen, efter att jag läst brevet några gånger så la jag det i min låda där jag nu förvarar mina brev. Det kommer bli så roligt att läsa dem igen senare i livet.

Nu ska jag sätta mig i min favoritfåtölj och bara sitta still och inte använda fötterna.

Kommentera

