Fem veckor i en dröm

Fem veckor. Jag försöker greppa det, att jag för fem veckor sedan var relativt ny-ankommen. Jag försöker fatta, nästan varje dag att det verkligen sker, jag bor i Tyskland. En tycker ju att jag borde fattat det, att det inte är nån stor grej längre men varje dag så vaknar jag upp och tänker: ”Wow, här är jag mitt i min dröm”.
För det är ju inte så att det här bara är ett sätt att ta en paus innan jag (förhoppningsvis) pluggar vidare, utan det är ju också en dröm som slår in. Mitt Tyskland.

I alla fall så har jag nog åkt på en förkylning. Är snuvig, har ont i bihålorna och det gör att jag har ständig huvudvärk. Men det hade kunnat vara värre.
Igår åkte C till Spanien och kommer tillbaka på fredag. Jag och M är därmed ensamma med tvillingarna. Idag var jag ensam med tvillingarna hela förmiddagen då M var på möte. Det gick bra, de var så mysiga så.

Nu ska jag fortsätta försöka greppa att jag verkligen gör det här och försöka gå och lägga mig i tid så att jag får sova.

Kommentera

