Att fastna i en bok

_MG_9660

_MG_9661

_MG_9662

Ni vet när man hittar en bok, som är så bra att man inte vill sluta läsa. Man kan slita sig, men man längtar efter nästa tillfälle att få öppna upp boken och försvinna in i den igen. En sådan bok läser jag nu. När jag fick den för typ två år sedan så tänkte jag att den där kommer jag inte läsa. Men nu vill jag ej sluta. Hur jag kunde tro att jag inte skulle gilla den är konstigt för det är verkligen en Ylva-bok! Övernaturligt blandat med kärlek, ursäkta mig men bättre än så blir det inte!

Men jag kunde ändå inte hålla mig för att skaffa ett bibliotekskort och låna en bok på biblioteket. En sak jag verkligen vill göra innan jag åker härifrån är att läsa en riktigt bok.
Så jag börjar lätt, med en bok jag redan läst och som kategoriseras som en barnbok. Men inte bara det utan det är också min favoritberättelse of all time, nämligen Narnia. Tänkte mig att språket kunde vara lite lättare i den och när jag läst den så är det också lättare att förstå.
Så nu läser jag dem parallellt. Nattvakt på dagarna och Narnia på kvällarna. Men Narnia ska jag ge tid, så att jag verkligen förstår och kanske på köper snappar upp lite tyska.

Kommentera

