En dag mitt i veckan

Oj så dagarna flyter på. Märker hur vissa saker bara går på rutin, hur jag sätter mig upp i sängen när klockan ringer trots att jag knappt kan hålla ögonen öppen, hur jag vet vart saker ska vara när de ska ur diskmaskinen, hur jag säger godmorgon och godnatt till T och utan att få något tillbaka och hur jag gör enkla saker som att fylla upp tillbringaren med vatten eller hämta smöret vid kvällsbrödet. Saker som jag i början inte gjorde för att jag inte kände mig hemma. Men nu känner jag mig hemma.

Idag fick jag vuxenpoäng men som jag genast förlorade. Idag lyckades jag tvätta och torka min tvätt utan hjälp för första gången jag kom hit. Poäng för att jag lyckades hitta rätt program, ta rätt tvättmedel och inte krympa den i torktumlaren men minus för att det tog 5 veckor att lära sig.

Imorgon ska jag vara social, redan 17.30 ska jag befinna mig på plats. Vet inte riktigt vart jag ska så jag och Dewi ska mötas upp klockan fem på Hauptbahnhof och tillsammans ta oss till destinationen. Det betyder att jag måste åka härifrån 16.30. Mer om det imorgon.

Kommentera

