Söndagsväder

I morse då jag vaknade så kände jag mig tvärt emot vad jag kände mig igår. Det var en lättnad att slippa den här sprängande huvudvärken som inte bara gick i huvudet utan också i hela nacken och axlarna.
Jag kunde sova ut och var klarvaken vid halv nio. Låg kvar i sängen till närmare nio och funderade på vad jag skulle hitta på. Googlade runt på museums och biofilmer och bestämde mig tillslut för att göra båda och klev upp.
Vi åt frukost länge och var inte klara förns halv elva. Sen gjorde jag mig iordning och tog ett tåg in till Hannover. Tänkte att jag skulle se Draktränaren två men eftersom att tåget var sent så hann jag inte. Tänkte då att jag ser den senare bion som gick kring två men sen glömde jag bort tiden.

Födrev nån timme inne på Historische Museum bland gamla foton, brev, tidningar, kläder och hela uppsättningar av rum ifrån olika tider. Jag tittade mest bara för då jag väl började läsa vad som stod så gav jag upp och bestämde mig att fortsätta med läsandet en annan dag, då jag kanske förstår lite mer.

Det har regnat massor idag och jag drev omkring alldeles för mycket i det regnet med min beslutsångest om vilket café jag skulle äta lunch på. Det slutade med att jag hade blöta fötter och en blötjacka, men jag hittade ett café. Satt på Balzac Coffe i en timme, åt min macka med mozarella och tomat, drack chai te och åt världens godaste morotskaka. Detta varvade jag med att kolla sociala medier och läsa ur boken jag hade med mig.
Uppdrag: hitta Hannovers mysigaste Cafe som jag kan sitta på i timmar.
Sen drev jag omkring ännu mer, köpte en halsduk, köpte chailatte på starbucks och fick skriva mitt namn själv på koppen och tillslut satte jag mig nöjd på tåget och åkte hem. På vägen hem från stationen kom jag i fatt resten av familjen och vi promenerade hem.

Bra dag!

Kommentera

