Berlinpepp

Hej på er och välkomna in mitt i min vecka. Det är redan onsdag och jag har ingen aning om hur det gick till.
Hoppar ett skutt varje gång jag ser att det blir närmare och närmare Berlin-resan. Nio dagar idag och det känns galet. Har egentligen ingen plan alls vad jag ska göra där. Har saker jag skulle vilja hinna med som att äta på Vapiano, East Side Gallery och Gedächtniskirche. Men hur det ska gå till eller så har jag ingen aning om. Fast de största anledningarna till att jag åker är väl 1. Det är Berlin 2. Jag vill uppleva en julmarknad i Berlin. För inte som i Härnösand då vi har julskyltning med julmarknad typ one time a year så är Berlin en julmarknad från denna vecka fram till jul. HUR MYSIGT ÄR INTE DET?! Så mest av allt kommer jag väl gå runt och mysa och dricka glögg(för det är tydligen vad julmarknaderna handlar om här).

Nu är det dags att kolla inspiration till året julnaglar! Bara för att jag inte är hemma så betyder inte det att jag inte ska hålla kvar en tradition! Tyvärr så upptäckte jag att färgerna jag har med mig inte är optimala för jul, men det är också av sånna anledningar man åker till Berlin.

Kommentera

