100 things i like #7 – 30 Seconds to mars

Ännu en sak jag tycker väldigt mycket om är bandet 30 seconds to mars. Vet ej när jag började lyssna på dem eller hur många år jag har haft dem högt upp bland mina bästa band. Ibland så kan jag inte lyssna på annat, sen så får jag en period då jag inte lyssnar alls och sen så vaknar jag en morgon och är besatt ett tag.
Tror jag hittade dem och hörde The Kill för första gången när jag gick i sexan eller i alla fall sommaren till sjuan. Så det är ett par år.

I början var jag så himla fascinerad av Jared Leto(sångaren), för vad han kunde göra med sin röst. I ena sekunden sjunger han så let och fint och sen så skriker han så att hela rösten liksom raspar. Är fortfarande imponerad av det, men jag fattar mer om hur en låt egentligen är inspelad idag.
Deras senaste album har jag inte lyssnat på så mycket alls, förutom att jag satt klistad id datorn då Up in the air släpptes och när själva albumet släpptes då dömde jag ut rätt många låtar. Men nu är jag i en period då jag lyssnar på dem igenom och tar tillbaka mina utdömningar.

Här nedan, har ni mina favoriter.

Kommentera

