Weihnachtmark Hannover – Check

_MG_0006

_MG_0009

_MG_0014

_MG_0019

_MG_0023

Så idag är det lördag, den 29 November. Jag har bott här i exakt i två månader och det har jag firat med att hänga med min vän Dewi, som jag nu blivit tillsagt att kalla Shinta. Vi har ätit lunch på restaurang, gått på julmarknad och ätit tills det stod ut genom våra öron. Något vi delar är samma kärlek till mat. Jag har köpt nån julklapp, två nagellack på nedsatt pris och två till armband till min lilla samling. Men mest at allt har jag bara myst bland alla småstugor och julgransbelysningar, doften av Glühwein och allt annat som luktar gott.
Julmarknaden här är inget som den i lilla Härnösand. Här bygger de upp hela stugor och det finns en finskmarknad samt en medeltidsmarknad där alla som står i stånden är utklädda och säljer en massa gamla saker och hemgjorda halsband av kristaller och stenar. Hittade såå många fina kristallberlocker men kände att jag inte kan rocka en sådan

Nästa vecka befinner jag mig på julmarknad i Berlin och efter idag så längtar jag ännu mer än vad jag gjorde innan. Men känner jag mig själv rätt så kommer jag åka in i morgon också, fast mest för att fotografera. Note to myself: Ta ett annat objektiv.

Kommentera

