Mitt fina Berlin

Åh va trött jag var i morse då klockan ringde klockan sex. Men jag klev upp för jag visste att jag var på väg ut på äventyr. Strax efter tio så hade jag åkt tåg i nästan två timmar och klev av på Berlin Hauptbahnhof.
Jag möttes av världens största julgran pyntat i lila. När jag hittat mitt motell och lämnat min väska så gav jag mig ut för att fräscha upp gamla minnen och gick förbi Brandenburger Tor och Der Reichtag. Väldigt fint som vanligt. Sen gick jag på julmarknad på Alexanderplatz, hittade en julklapp och drack Glühwein.
Sen drog jag mig tillbaka till motellet som visade sig vara super sunkigt och mitt rum hade stopp i avloppet. Efter att ha fått ett nytt rum så sitter jag nu på Vapiano med en Cesar-sallad framför mig. Jag övar på att sitta länge och inte slänga i mig maten. Jag ska äta i lugn och ro och sen andligen äta efterrätt.

IMG_1584.JPG

IMG_1577.JPG

IMG_1578.JPG

IMG_1582.JPG

IMG_1595.JPG

IMG_1602.JPG

IMG_1586.JPG

IMG_1589.JPG

Kommentera

