Allt gott har sitt slut

Och så var jag på väg tillbaka till Hannover. Oj så mina fötter är glada att äntligen få sitta ned. Eftersom att hotellet var en sådan besvikelse så skyndade jag mig därifrån i morse. Redan halv tio hade jag köpt dagsbiljett till tunnelbann och på börjat mitt hektiska schema.
Först hälsade jag på Berlinmuren på East Side Gallery.
Sen tog jag mig efter några om och men till det som enligt Google maps va Kreuzberg men jag var inte så imponerad och hoppas att jag bara inte hittade de mysiga gatorna som jag tänker mig ska finnas där.
Sen åkte jag mot KaDeWe, ett köpcentrum. Väl där inne så förstod jag att min plånbok inte hörde hemma där och gick ut, men nu vet jag det.
Sen så gick jag på julmarknad i typ en timme vid Gedächtniskirsche och prickade av den kyrkan på min lista med saker att se i Berlin.
Fortsatte julmarknandet på Alexanderplatz och köpte lite julklappar. Sen hittade jag mirakulöst ett par jeans på primark för typ 130 spänn.
Ja ni kanske kan tänka ett vad mina fötter tyckte om mig vid det här laget. Så jag åkte till Hauptbahnhof för att vänta där de tre sista timmarna.

Nu längtar jag efter min säng.

Kommentera

