Så låt oss prata om igår

Igår åkte jag in till Hannover och köpte de sista julklapparna. Efter det träffade jag upp 13 andra aupairer och våra ledare och hoppade på ett tåg till Bremen. Där spatserade vi omkring en stund på julmarknaden innan vi, med spårvagn, åkte till vår slutgiltiga destination.
Vi hamnade i ett hus, hos en av ledarna för aupairerna i Bremen. Där var vi nog runt 35 aupairer som fick presentera ens namn, var en kom ifrån och var en ny bodde. Det serverades mat, kakor och Glühwein. Det var väldigt trevligt och det sjöngs och spelades i musik i ena rummet, i det andra pratades det franska, i ett annat ryska, det spelades UNO och så pratades det en massa.
Vi kom tillbaka till Hannover kring tio och jag var tvungen att vänta ensam på mitt tåg i 40 minuter…

Idag målar jag mina naglar och flyttar in i min nya kalender. Men ska nog åka in en supersnabb stund in till Hannover efter lunch och köpa den absolut sista julklappen. Känns himla skönt att egentligen inte ha nått planerat då jag flera helger i rad nu varit på vift.

Alla bilder är tagna av Elena.

IMG_1703.JPG

IMG_1705.JPG

IMG_1704.JPG

IMG_1702.JPG

IMG_1706.JPG

IMG_1707.JPG

IMG_1709.JPG

IMG_1708.JPG

Kommentera

