Jag kommer hem igen till jul

Jag vaknar och väntar. Det är tyst, inga barnskrik eller röster som pratar. Ingen vattenkokare som kokar vatten till vällingen, inget. Antingen är det för tidigt för att de ska ha vaknat, eller så är det för sent och de har redan ätit frukost och lämnat huset. Men det är inget av alternativet. För när jag öppnar ögonen så möts jag inte av mitt rum, mitt stora fönster eller adventsstjärnan i fönstret. Jag möts av mitt lilla rum. Jag är i Sverige.

Jag kommer hem igen till jul och All i want for christmas is you är de två jullåtarna jag lyssnat på den här veckan. De har talat för allt jag känt. Julen har i år fått en helt annan betydelse, eftersom att jag varit så långt borta. Jag fick kämpa med att önska mig något eftersom att allt jag önskat mig detta år är att få krama om mina nära och kära. Vilket också är vad jag ska göra, men det är väldigt få som har vetat om det.

Det här bokades redan då jag bokade mina biljetter i maj. Jag och min mamma har vetat hela tiden och vi har hållit oss vilket är helt fantastisk. De sista veckorna har varit superjobbiga för jag har velat berätta för alla så att de ska kunna längta lika mycket som jag.
Men nu ska jag bara kramas och umgås med de människor jag tycker om.

Kommentera

