Årsresumé Oktober- December

OKTOBER
Processed with VSCOcam with c1 preset
_MG_9152
IMG_0889
IMG_0992
_MG_9469
_MG_9569
Processed with VSCOcam with f2 preset
Så i oktober blev jag inskriven här i Wedemark, fixade mobilkort, tågkort och hann besöka Hannover två gånger med min värdfamilj. Det var mycket att vänja sig med och det var sommarvarmt. Jag besökte C’s föräldrar och såg mer kor än jag någonsin sett förut, hängde på Zoo och träffade mina Au Pair-kompisar för första(men ej sista) gången. Jag fick efter tre veckor(!!!) mitt paket ifrån Swe och bloggade mest mobilbilder.

NOVEMBER_MG_9627
_MG_9653
_MG_9665
_MG_9758
_MG_9810
_MG_9798
_MG_9845
IMG_1432
_MG_9916
_MG_0006
_MG_0023
I november kom jag i underfund med hur vackert det egentligen är här. Jag började få mer strukturerade dagar och helgerna blev helt fria. Jag gick långa promenader och fotade allt fint runt omkring mig. November är också den månad som jag upptäckt mest. Har nog sett det mesta i Hannover i turistväg och lite till. Har gått mig blodig om fötterna i den här staden. Jag fick oväntat paket hemifrån, inte bara en gång utan två, samt ett stort paket från mina mysiga kompisar. Jag har varit på eldshow(upplevt Bissendorf nattliv) och hängt med de andra Au Pairerna, mest med Shinta(Dewi).

DECEMBER
IMG_1584
Processed with VSCOcam with f2 preset
IMG_1539IMG_1708
Namnlös

I December var jag i Berlin och levde loppan på sunkigaste hotellet någonsin. Jag gick fötterna trötta på julmarknader både i Hannover, Berlin och Bremen. Hängde med andra ord med mina au Pair-kompisar i Bremen en dag. Hade också väldigt mycket hemlängtan och tacklade den genom att åka hem en snabbis över jul. Det överraskade alla eftersom att bara jag, mamma och de närmsta kompisarna visste. Det var så roligt att se alla överraskade ansikten!
Jag kom hem till snö vilket gjorde gott i mitt hjärta. Fick lite ny energi i form av familjetid och åkte sen tillbaka till Hannover och välkomnade det nya året med min värdfamilj.

Kommentera

