Onsdagsärenden

_MG_0601
_MG_0608
_MG_0611
_MG_0614
_MG_0617
_MG_0618
_MG_0620
_MG_0623
_MG_0628

Titta! Jag har fotograferat! Och jag tyckte det var kul!
Bestämde mig för att göra som jag gjorde förr i tiden: Bara fotografera det jag såg, inte tänka på att det måste se ut si eller så, inte behöva ha en klar ide vad som ska fastna på bilden utan bara gå där med kameran och fånga det som hamnar framför näsan. Upptäckte att jag helt glömt bort hur roligt, mysigt och fint det är att fota med största möjliga bländare och allt bara blir suddigt förutom den där lilla grejen man vill ska synas. Det är en vändning!

I alla fall.
Då M och tvillingarna försvunnit iväg på inskolning så gjorde jag mig långsamt i ordning för att ”springa” några ärenden. Ärligt så gick jag i en lagom promenad takt och efter en halvtimme var jag klar. Skickat ett brev på posten, tagit ut och lagt undan januaris bidrag till den nya kameran, lämnat tillbaka Narnia: Häxan och Lejonet samt lånat Narnia: Hästen och hans pojke. Sen gick jag i normal promenadtakt hem med kameran i handen.

Lycka har också infallit i mitt lilla rum, mer specifikt på min lilla dator. Igår fixade jag photoshop Elements! Lyckan är total!!! Ingen trial-version utan nog funkade det att använda koden jag hade hemma i Sverige! Så nu kan jag redigera ordentligt!

Det var allt.

2 thoughts on “Onsdagsärenden

Kommentera

