Endlich Maschsee

_MG_0711
_MG_0714
_MG_0715
_MG_0716
_MG_0738
_MG_0764
_MG_0773
_MG_0782
_MG_0792

Här har ni lite bilder från min gårdag.
Jag var superkulturell och kollade på konstutställningar hela förmiddagen på Sprengel Museum. Det var både fotokonst och ”vanlig” målad konst. Allt efter 1945. Gillade fotoutställningarna mest, chocker.
När jag kände mig färdig på Sprengel gick jag vidare till dess granne, Maschsee. Skamligt att jag bott här så pass ”länge” men änd inte sett det förns nu. Det är en sjö(?) innuti själva staden Hannover. Det ska gå och gå runt, på typ en timme, men det började regna och då blev jag inte så sugen. Men jag la till det på min lista med saker jag vill göra.
När jag ändå var i området så promenerade jag förbi Neues Rathaus(nya rådhuset). Det är så fint!
Sen tog jag mig långsamt, men ändå för snabbt, tillbaka till Hauptbahnhof och såg Hobbit på bio. Trodde verkligen inte att jag skulle gråta till den men oj så jag grät.

Kommentera

