Lördag, söndag och måndag

Moin!
Så var det måndag igen. Jag har haft en bra helg!
I lördags så träffade jag upp Aupair-klubben och gick på studiebesök på NDR Niedersachsen. Det var jätteintressant. Vi fick se en konsertsal som var exakt uträknad för att akustiken skulle vara perfekt oavsett om den var tom eller fullsatt. Vi fick hälsa på i radiostudion, se en kort film om hur en vanlig dag på jobbet ser ut och så fick vi höra en massa fakta om hur saker gick till och så vidare. Många krångliga ord och jag förstod inte allt men det var intressant och kul att se.
Sen var vi några som gick och åt, vilket var så himla gott!

Namnlöst-1

Igår så tog jag det himla lugnt på förmiddagen och åkte in in till stan förns på eftermiddagen. Där träffade jag upp Marlénie och Laura (båda ganska nyfunna vänner, Laura träffade jag försöka gången igår och Marlénie förra helgen) för att först äta Pasta Carbonara och sen se Taken 3 på bio. Den var bra och spännande! Fick springa till tåget efteråt och han med på typ en tiondels sekund.

Nu ska jag bläddra lite i min kalender, min dagbok och skriva nån lista som i vanlig ordning på måndagar.

Kommentera

