Sjukstugan

Rent utsagt: Vilken helvetes dag.
Det började redan igår då jag nångång på eftermiddagen fick ont i huvudet, började frysa och tillslut gjorde hela jag ont. Hoppade in i en kokhet dusch efter middag och läggning av de små. Där stod jag himla länge och försökte bli varm samtidigt som jag inte ville blöta ner mitt hår. Sen kröp jag ner i sängen fram serier hela kvällen och tyckte synd om mig själv.
Sov himla dåligt i natt och varade att ligga utan täcke och svettas och sen behöva ta på mig täcket och ännu en tröja. När jag vaknade i morse kände jag mig mer död än levande, allt gjorde ont.
Inte nog med det så är både M och E sjuka också, T var hemma från dagis pga hosta och F har ständing något gul/grönt rinnande ut hennes näsa.

Nu har jag äntligen fått krypa ner i sängen igen, efter ännu en dusch för att få upp nån kroppsvärme. Jag ligger med datorn i knät och lyssnar på One Direction. Det var längesen men det var precis vad jag ville lyssna på.
Har ätit paracetamol och hoppas på att vakna upp som en ny människa i morgon.

Hur är det med er?

One thought on “Sjukstugan

Kommentera

