It’s not the end of the line

_MG_0943

Goddag!
Den här förkylningen jag drog på mig i början av förra veckan satte sig i benmärgen! Går fortfarande runt med hosta, ömmande bihålor och en näsa som ena sekunden är täppt och andra sekunden en vattenkran. Men jag är så mycket bättre idag än vad jag var vid den här tiden förra veckan.
Är ganska nyligt hemkommen ifrån mitt försök till friskluft. Inga snabba steg här eller men jag överskattade mina krafter idag när jag gick ut.
Först lämnade jag tillbaka senaste Narnia boken jag läst och bestämde mig att ta en paus ifrån dem och istället för att låna hem nästa, låna Rubinröd. Har läst trilogin på svenska och sett filmen både på engelska och på tyska. Boken var väldigt tjock men stod på ungdomsavdelningen och såg rätt lättläst ut så det ska nog gå.
Sen gick jag till Rossmann och handlade diverse förnödenheter. Önskar verkligen att listan inte hann bli så lång bara… Men det som drog i väg idag var de skolgrejer jag köpte. Ni kan ju tänka mig hur det kändes för en skolfantast som mig. Nästa vecka kör nämligen språkkursen igång och jag är mer än förberedd, i alla fall nu.

Jag har en ”sparamånad” denna månad då jag ska till Dresden 21-22 så det sved lite, men intalar mig själv att det är saker jag behöver och så snål får man faktiskt inte vara.

Kommentera

