Februari – Parkmånad

Så i mitt försök till att få mer kontroll på ekonomin, få se lite mer av Region Hannover och spara en slant så har jag satt ihop något jag vill kalla en parkmånad.
Det är väldigt enkelt. Istället för att denna månad betala in mig på diverse museum, se filmer på bio, shoppa och liknande så ska jag se mig omkring, jag ska se parker(och kyrkor).
Jag har en fin liten lista på åtta parker/liknande som jag hoppas att kunna pricka av under denna månad. De flesta ligger någonstans inne i Hannover och jag ska besöka två redan i morgon med Ida.
Idag har jag hittat vad som skulle kunna vara en park i ”grannbyn” Mellendorf och dit ska jag idag och fota självporträtt.
På det här sättet så sparar jag lite pengar så jag ska leva loppan(äta gott) i Dresden och jag får se och upptäcka mer! Så många flugor i samma smäll här.

Kommentera

