Tiergarten und Hermann- Löns- Park

_MG_1035
_MG_1037
_MG_1040
_MG_1066
_MG_1068
_MG_1080
_MG_1087

Så jag kickade igång min parkmånad med att gå en himla massa. Det må vara nyttigt och allt men oj så mina fötter kommer ogilla mig när februari går över till mars.
I Lördags så packade diverse kameratillbehör och drog ut i fullt smink för att fota självporträtt och sen dra vidare och leta efter mysterieparken i Mellendorf. Det var ingen park, utan en trädgårdsförening med kolonilotter. Men jag fick mig en redig promenad och fick gå igenom hela Mellendorf för att komma till tåget för att kunna ta en station hem. Men jag jag tror självporträtten blev bra.
På eftermiddagen åkte jag in till Hannover och gick ännu mer med Dewi. Vi letade någonstans att äta i två timmar innan vi hittade nått asia wok ställe som inte får 5/5 stjärnor precis. Men vi hade så roligt så att maten inte var så bra spelade ingen roll.

I söndags åkte jag härifrån ganska tidigt. Hade tidigare i veckan planerat in två stora parken den här dagen. Det blev ju inte sämre av att Ida, en SVENSK AuPair, också följde med. Det var väldigt trevligt och båda parkerna, Tiergarten och Hermann-Löns-Park var mysiga. Vi hade ju en riktigt tur med vädret, solen sken och himlen var blå. Ibland kunde man till och med höra fåglar kvittra. Var det första vårdagen?
I Tiergarten fanns det lite djur. Vildsvin som var vilda innanför staket och rendjur av nått slag som var tama utan inhägnad. I Hermann-Löns-Park så fanns det bara en massa ankor och is.
Så himla skönt att få en ”paus” ifrån tyskan. Man märker inte hur mycket man faktiskt anstränger hjärnan förns man får prata sitt modersmål en hel dag. Hoppas verkligen att vi gör om det snart!

Tack för kärleken på mitt senaste inlägg. What doesn’t kill you makes you stronger.

Kommentera

