Whats in my bag – first day of school

_MG_1099
_MG_1103
1. Pennfack, med diverse pennor. 2. Mapp, kollegieblock, kalender och ordbok. 3. Solglasögon, in case of fabulous. 4. Plåbok. 5. Karta över alla tåg och bussar för ännu är det bara en stor röra i mitt huvud. 6. Handkräm. 7. Näsdukar. 8. Vatten. 9. Tuggummi. 10. Pastiller.

Så det kan ha varit så att jag went all crazy om att börja min språkkurs i tisdags och fick världens fart och gjorde allt färdigt för ”den stora dagen” innan klockan ens slagit tolv(på förmiddagen). Jag plockade fram alla grejer, fotograferade, packa ner de i min(fantastiska) väska och plockade fram kläder. Det var precis som varje gång sommarlovet skulle ta slut. Allt planerat en vecka i förväg och dagen innan så var nog det första en gjorde när en vaknade att se till att allt låg framme så att det inte skulle bli något strul när skolan väl drog igång.
Hej mitt namn är Ylva och jag tycker det är löjligt roligt att gå i skolan.

Nu har jag precis gjort min första läxa och insett att jag behöver ännu en skrivbok för sånt som inte är uppgifter utan ren ”fakta”. Typ grammatik-tabeller och liknande. Får väl ta en promenad till Rossmann innan jag fortsätter pluggandet.

2 thoughts on “Whats in my bag – first day of school

Kommentera

