Språkkurs och förkylning

Denna eviga förkylning! Är det inte jag så är det nån annan. Min lärare sa idag att hela Hannover antingen är förkylda eller har influensan.
Jag ignorerade det hela helgen, tröttheten, ömmandet under skinnet och det faktum att det inte gick att andas genom näsan. Men i går när jag vaknade upp var det ett faktum, jag är förkyld igen. Hes (verkar vara mitt nya förkylningssymtom), snorig och inte nog med det så hade jag väldigt ont i ett öra. Spenderade all möjlig tid till att vila och idag känns det bättre. Trots att jag knappt får ett ljud ur munnen pga hesheten.

Idag har jag varit på språkkurs och försökt trycka in en hel del tysk grammatik i huvudet. Jag ska berätta för er, det är så svårare än jag trodde, men det går bättre än jag trodde efter första lektionen. Det r också väldigt roligt, för så många saker klarar upp och jag bara förstår. När jag sitter där i skolbänken så känns det verkligen som om det gör mitt språk lättare och att det blir lättare att få fram rätt. Men det är säkert så att jag glömmer bort allt på tåget på vägen hem.

Nu ska jag redigera lite bilder ifrån Dresden, de har tyvärr inte varit prio ett här, innan barnen kommer hem. Hittills är två av tre på dagis och jag hoppas att den tredje också snart får går, för jag vet själv hur långtråkigt det blir att vara hemma sjuk länge.

Hur är det med förkylningar i Sverige?

One thought on “Språkkurs och förkylning

  1. Ida skriver:

    Nä nu måste du blir frisk ju!! Här oss mig är alla friska och krya förutom att Lana Hostar en hel del men men. Krya på dig bästa Ylva!! Vi får ta en till IKEA tripp snart ^^

Kommentera

