Vårtecken

_MG_1566
_MG_1569
_MG_1573

Vårtecknen som finns här har redan blommat ut och är nu inte bara tecken på vår utan de är vår. Våren är här.
Trots att det bara var en grad varmt ute i morse så tog jag på mig vårjackan och hoppades, med alla fingrar i kors, att det skulle bli lite varmare efter skolan. Jag hade fel, det blåser rakt igenom kläderna och man blir iskall. nu vet jag i alla fall det.

Det är 40 minuter mellan att min språkkurs tar slut och att mitt tåg går. I vanliga fall brukar jag ta det riktigt lungt de här 40 minuterna, kanske sitta en stund i parken utanför fritidshemmet jag läser tyska i eller så går jag istället för att ta tunnelbanan tillbaka till hauptbahnhof. Idag rappade jag på lite och han köpa födelsedagspresenter till två personer, på olika butiker och få en av dem inslagna! Heja mig! Nu ska jag bara skicka dem till Sverige.. Måste hitta en låda som passar..

Kommentera

