Hameln

_MG_1705
_MG_1706
_MG_1707
_MG_1710
_MG_1721
_MG_1734
_MG_1736
_MG_1737
_MG_1740

Här har ni min onsdagseftermiddag i bilder! Titt, Hameln, Ida, glass! Ska först börja med att länka till Idas blogg, vilket jag inte gjort sedan vi lärde känna varann, skamligt Ylva!! HÄR HITTAR NI IDAS BLOGG!
Vi åt glass, pratade, kollade på ett klockspel, promenerade och pratade lite till. Ni ska veta att det är så värdefullt att ha en vän här nere som jag känner att jag kan prata om allt med. Behöver inte filtrera det jag har i huvudet utan kan bara släppa ut det!

Igår, torsdag, hade jag en väldigt icke händelserik dag. Vaknade tio i fyra, TIO I FYRA! Nä det tyckte inte jag var okej och försökte somna om. Men när klockan nästan var fem gav jag upp och klev upp. Parkerade mig under täcket, framför teen wolf med frukost i famnen. Det var helt okej. Sen.. hände det nog inte mycket mer den dagen. Var och handlade, stökade ner mitt rum totalt då jag byggde upp en liten fotostudio, sminkade mig och tog självporträtt. Jag lämnade mitt rum i en röra som jag vaknade till i morse.
Men självporträtten blev bra och ni som är vän med mig på facebook har fått ett smakprov och ni andra vår snällt vänta.

Idag har jag varit i skolan, sista dagen innan det tre(TRE) veckor långa påsklovet så vi hade lite knytkalas och pratade om vilka som skulle stanna i Tyskland och inte. Jag fick inte frågan och med min velighet så var väl det lika bra. Men en sak är säker, jag har i alla fall världens mysigaste lilla klass!
När jag kom hem så satte jag mig utomhus med en bok i handen. Jag orkade inte läsa så mycket för jag kunde bara koncentrera mig på att boken var skriven i preteritum. Sen gick solen i moln så nu har jag plockat undan röran sedan igår och snart kommer jag nog placera mig framför resten av säsong tre av teen wolf. Semester.

Men det bästa som kommer hända idag har ej inträffat än. Ska sitta med på mammas födelsedagsfirande via skype! Vet inte om det är oerhört sorgligt eller svinkul…

Kommentera

