Zentangle

_MG_1903

_MG_1904

_MG_1906

_MG_1907

Nån gång förra veckan satt jag och dreglade över skrivböcker på Pinterest och hamnade framför en bild på en massa fyrkanter. Av nån anledning fångade det mitt intresse och jag kollade vidare. Tillslut var jag tvungen att prova. Och gissa nu vem som är fast. Sedan i onsdags har jag suttit och ritat mönster på nästan all min lediga tid. Det är så avslappnade och roligt.

Om jag skulle försöka förklara hur det känns:

  • Som att nästla upp ett par hörlurar.
  • Som att borsta ut en tova i håret.

Väldigt meditativt! Så jag var tvungen att köpa en skrivbok med blanka blad och lite färgpennor för att det inte skulle bli så svart och vitt. Så nu, när jag ser på tv så sitter jag med den där boken i famnen och en penna i handen.  Rita är det sista jag trodde jag skulle falla för, men jag älskar det.

 

Kommentera

