Något onödigt

Här kommer en hel hög med onödigt vetande.

Jag duschade nyss. Den här jobbiga delen av året har börjat då man mer än en gång var annan månad måste raka benen för att en ska börja ha shorts. Eller ja, man måste ju inte. Men det är ju lite mysigt att ha rakade ben. Men bara på sommarhalvåret, annars inte.
Smörjde in mig och allt, vilket är ovanligt för en lating som mig. La om benan i håret så de ligger numera i mitten. Känner jag mig själv, vilket jag gör, så kommer den stanna så ungefär tills nästa gång jag duschar.
Det var dagen dusch-historie.

Imorgon kär språkkursen igång igen. Det har varit skönt, som alltid, att ha lov men det ska också, som alltid, bli skönt att komma tillbaka. Jag gillar att jag i alla fall vet vad jag ska göra på förmiddagarna två dagar i veckan. På fredag ska jag hålla ett tal, om varför jag valde tyska och Tyskland.

Just nu sitter jag i min fåtölj och kanten mellan mina fönster i rummet är det hända som hindrar mig från att bli bländad av solen so långsamt sjunker på himlen. Jag ska snart sätta igång tv:n och ha den som bakgrundsljud medans jag zentaglar. Helt vanlig kväll med andra ord.

Nu har jag slut på onödigt vetande.

Kommentera

