Herrenhäusergarten

_MG_2198_MG_2205_MG_2210_MG_2215_MG_2226_MG_2227_MG_2228_MG_2229_MG_2233_MG_2240_MG_2246_MG_2247

ÄNTLIGEN!
Efter cirka sex och en halv månad här så har jag äntligen tagit mig till Herrenhäusergarten och jag har väl bara en sak att säga; wow.
Gick först en snabb runda i museumet, eftersom att idag var det det som intresserade mig minst. Sen gick jag ut till Großer Garten, vilket är en stooooor och väldigt välskött trädgård. Oj så vackert. Allt var figurklipp, det fanns fontäner, kupoler här och var och runt om var det en flod. Är typ 99.9999(…) procent säker på att jag såg en sköldpadda i vattnet. Men känner mest, kan det ens vara sant?
När jag gått omkring där en bra stund så gick jag vidare mot Berg Garten. Där var det också herregud så fint. Men det får ni se och läsa om en annan dag.

Kommentera

