Produktivitet

_MG_2392_MG_2421

Halli Hallo!
Torsdag, redan fast ändå äntligen. På nått sätt går dagar väldigt långsamt fast ändå så känns det som om tiden svishar förbi.

Om det är något jag tycker om så är det att vara produktiv. Det händer kanske alldeles för sällan men när det väl händer så bara skjuter mitt humör upp i höjderna. I måndags hade jag en sån dag, då jag bara prickade av saker jag behövde göra och blev på himla bra humör.
The aftermath dagen efter brukar vara att jag får lite att göra eftersom att jag dagen innan bara gjorde saker på räls. Som i tisdags. Då jag gjorde allt i min makt för att inte sätta mig i fåtöljen och titta på tv tills det var dags att hämta barnen på dagis. Jag lyckades med det gjorde ju också att jag hade tråkigt.

Idag känner jag att jag har en sån där produktiv dag!
Började morgonen med en halvtimmes ”vakna upp framför sociala medier” efter att barnen försvunnit till dagis. Efter den välbehövliga stunden tog jag mig själv i kragen och la undan tvätten som hängt här inne sedan i tisdags och plockade ihop i rummet. Sen bytte jag om och tog en 45 minuters promenad och efter det tog jag en dusch. Medans håret var kvar i handduken gjorde jag läxan tills imorgon och sen tog jag bort allt nagellack(händer OCH fötter) samt filade och skämde bort dem med mycket nagelolja. Nu sitter jag och redigerar bilder som jag tog i går och klockan är bara halv tolv! Vart ska dagen ta mig tro?

Kommentera

