Herbstmilch

_MG_2423

Jag har köpt en bok idag! Hur coolt är inte det på en skala att jag bara går och köper böcker som är skrivna på tyska. Blir så imponerad av mig själv ibland.
Det är inte så att jag inte läst sen jag kom hit. Jag har läst två Narnia-böcker och har en påbörjad deckare i bokhyllan. Men deckaren är lätt sagt överklass för min nivå i det skrivna tyska språket.
Så jag (och resten av klassen) blev tipsade av vår lärare om en bok som heter Herbstmilch. Det är på svenska höstmjölk och jag vet ännu inte varför den heter när jag läst klart boken så kanske jag kan berätta för er.
Det är en självbiografi skriven av en bondflicka. Hennes mamma dör, hon blir kär och ja. Det var väl vid det här sista som jag blev intresserad. VEM SÄGER NEJ TILL KÄRLEKSHISTORIER?

Egentligen så hade jag väl kunnat låna den på biblioteket men jag har väl ett litet mål och att en dag kunna fylla en bokhylla. Och det känns långt bort i nuläget.
Beställde även en annan bok( jag är på g!!) som jag verkligen ser fram emot att läsa. Denna gång inte på tyska utan på engelska. Carrie Hope Fletcher – All i know now.

Nä, lite jobb på det här så och sen är det helg!

Kommentera

