2.5 månad

       
I mitten av juli åker Dewi vidare. Då flyttar hon till sin syster i Bremen och lämnar kvar mig i Hannover. Dewi är helt klart en av de människorna på den här resan som gjort störst avtryck. Jag vill alltid att hon ska finnas i mitt liv. Vi har en sådan himla bra vänskap där vi pratar om allt och framför allt skrattar åt allt.  

Vi kommer ifrån helt olika världar egentligen. Hon ifrån Indonesien då där det inte blir vinter utan regnperiod och då fortfarande 25 grader varmt och jag i från Sverige där det kan komma snö upp till midjan. Vi tänker samma på många saker, som mat, men vissa saker tänker vi så olika på. Idag såg vi två killar hålla handen och medan jag inte la mycket tanke på det så förklarade hon att hon inte kunde föreställa sig det, att hon såg det som att det var något fel på dem, som en sjukdom. Men inga dåliga miner eller sura argumentationer då vi tänker olika. Vi dömmer inte varandra. 

Så nu, de sista 2,5 månader vi har kvar tillsammans, så ska vi ta vara på tiden. Trots att vi umgåtts hela dagen idag så ska vi träffas imorgon eftermiddag också. Och nästa helg med. 

Kommentera

