Shoes

_MG_2708_MG_2709_MG_2710

En kan väl inte ha för många skor. Jag önskar i alla fall att det var så hos mig, men tyvärr är det så att jag är en sån som köper ett par skor och använder det tills att de inte går att använda mer. De jag har nu köpte jag för två år sedan och de har ett hål igenom hela sulan.
Men idag så tog jag mig i kragen, eller i plånboken, och köpte mig ett par nya skor. Billiga som få, vilket är ett stor plus, men köper man billiga skor har de en tendens att vara smått obekväma och lätt ge skavsår. Men de här, de är så bekväma och är som gjorda för mina fötter. De sitter som en smäck!

Idag har jag ätit lunch med Elin. Det är alltid lika kul att få prata svenska med nån, inte över telefon eller via en dataskärm utan ansikte mot ansikte. Vi har skattat åt att i våra svenska meningar kommer tyska ord, men så skönt att båda förstår varför och vad vi säger ändå.

Vi skiljdes åt då jag, antagligen i köp-extasen över skorna, fixade mig en klipptid. Så jag fick håret tvättat, lyx, och topparna klippta. Det syns inte så mycket men håret mår nog bra av det.

Ikväll ska jag kolla Eurovision Song Contest, jag antar att det är väntat av mig att heja på Måns. Han kanske inte är bäst eller snyggast men han är i alla fall svensk.

Kommentera

