Ett litet födelsedagsfirande   

  

  

  

  

    

Jag ska berätta för er, att det är konstigt att inte vara hemma i Sverige på sin födelsedag. Jag har fällt nån tår och undrar hur ska det gå. Vi bestämde att vi ska fira då jag kommer hem i Augusti, vilket jag har ställt in mig på och försökt att få den hör dagen så normal som möjligt.

Igår direkt efter skolan åkte jag ut till Hameln. Där väntades der välkomstdrink, solning, tacos, High school musical och övernattning hos min vän Ida. Det var ett fint, och annorlunda än vad jag är vad vid, sätt att fira en födelsedag. 

Idag när jag kom hem till bissendorf så möttes jag av kramar och paket. Två superfina böcker som kommer vara jättefina minnen livet ut, tre paket ända från Sverige och en stor bukett blommor. 

Paketen från Sverige öppnades med familjen via Skype. Där i fanns bland annat några brev, godis och små roliga saker. Det ska ju ändå firas i augusti. Självklart så kommer jag visa med bilder vad jag fick.

Så trots att jag befinner mig så långt hemifrån, så blev den här dagen himla mysig ändå. Tack för det!

One thought on “ Ett litet födelsedagsfirande   

Kommentera

