Upptäckarfredag(ar)

_MG_3262_MG_3264_MG_3267_MG_3270_MG_3274_MG_3275

I födelsedagspresent av min värdfamilj fick jag en bok, 111 saker man måste se i Hannover. I den fanns en salig blandning(precis som här) av saker värda att se.
Då min språkkurs tog slut och jag fick lite panik över att jag inte skulle ha nått att göra så satte jag mig ned och gjorde det jag är bäst på, planerade.
Jag planerade upp ett ”veckoschema”, typ. Fredag blev den dagen som jag ska upptäcka lite. Så jag tittade i boken och sökte ut de saker som jag tyckte lät mest intressant(eller lättast att ta sig till på en förmiddag). Sen fanns det en plan och så gick planen i verk!
Förra fredagen åkte jag in till stan på morgonen, med kameran på axeln och vilken spårvagn jag skulle ta i huvudet. Bethlehemskyrkan stod först på listan. De må vara en av de vackraste kyrkor jag har sett. Tyvärr kunde jag inte lista ut hur jag skulle komma in men utsidan var vacker nog. Alldeles för stor dock för att jag skulle kunna fånga hela på bild. När jag tittat en stund på kyrkan så promenerade jag omkring i området och hittade en flod, Leine, och gick längs med den tills jag kunde gå över och ta en spårvagn tillbaka.

Kommentera

