En Månad

Tänk er då det var en månad innan jag skulle åka hit. Jag var full av resfeber och nervositet, men ändå så redo på att börja nått nytt. Nu sitter jag här och har bara en månad kvar innan detta äventyr är slut. Jag både längtar, längtar så mycket att det ibland får mig att bli alldeles tokig, och fasar inför att åka härifrån. Oavsett så är det bara en månad kvar.

Tiden den är ju rätt märklig. Ibland så går tiden så snabbt, att en knappt hinner blinka och tänka efter vad en egentligen håller på med, och ibland går den så långsamt att varje minut känns som fem. Men den har också nått där mitt i mellan. Då tiden går fort, så att man märker att dagarna liksom klumpar ihop sig och innan man hunnit klaga över att det bara är tisdag så är det torsdagskväll. Men samtidigt så måste man på nått sätt uppleva varje sekund i slowmotion, trots att man ser hur fort tiden går så känner man av varje tick sekundvisaren gör.
Så medans jag ibland tycker tiden går för fort för att jag har så kul så går den ibland också så sakta att det nästan är plågsamt. Men en månad, en månad är ju ingenting. Oavsett hur fort tiden går.

Kommentera

