10 MÅNADER

_MG_3778

Idag hörrni händer det grejer. Jag har bott här i 10 månader idag. Det är en vecka tills jag åker härifrån, nästan på minutrarna. Ma&Pa skriver på spännande papper. Barnen går på Sommerferien(sommarlov). Det är verkligen på sluttampen nu.

Allt är typ klart. Jag har storstädat rummet nu på förmiddagen och dammsugit ur garderoben. Igår växlade jag in mina småmynt, det ända sparandet jag haft dessa månader. Jag har tvättat alla kläder en sista gång innan de hamnar i resväskan. Alla lådor är skickade och nästan alla avsked är gjorda.

Kanske hinner jag med att göra det allra sista idag, det som jag inte måste ha hjälp med, så kan jag bara njuta av den sista tiden med barnen, de resterande sju dagarna.

Kommentera

